tisdag 8 april 2008

Sociala nyheter

Mitt Facebookande är nere på cirka en halv timme i veckan. Känns mer lagom än all den tid jag lade ner då nyhetens behag rådde. Fast jag måste ändå säga att jag är oerhört tacksam för att jag upptäckte Facebook när jag gjorde det; Fredrik jobbade i Stockholm och jag var helt låst här hemma och ändå kunde jag "umgås" med vänner och dessutom återknyta gamla kontakter. Jag får fortfarande vissa aktiviteter per mail skickade till mig. Bland annat finns en applikation där man får jämföra sina vänner. Jag får ett påstående och bilder av två personer jag har på min vän-lista. Resultatet blir en sammanställning där bland annat mina "hottest", "best co-workers", "smartest" och "best personality" vänner dyker upp baserat utifrån alla deras vänners plus mina åsikter. Idag kom detta på min mail:

Social News for April 8, 2008
Here is what your friends think about......

your strengths:
  • most popular
  • nicest
  • most loyal...
your weaknesses:
  • best to hang out with for a day
  • best public speaker

Och visst tar jag det med en nypa salt, men väljer att bli glad över det samtidigt. Jag kunde varit den med godaste doften eller den bästa shoppingkompisen...

Inga kommentarer: