söndag 6 april 2008

Vår i stugan!

Hastigt och lustigt på lördags eftermiddagen bestämde jag och Fredrik oss för att ta svärmor och barnen med oss upp till stugan. Det visade sig att även Fredriks bror, Johan, hade tänkt i samma banor så vi åkte upp alla sex. Sedan Fredriks morfar dog för ett antal månader sedan så har det varit väldigt oklart om vi kommer kunna behålla stugan. För några dagar sedan blev det dock klart att det kommer att gå. Troligen var det den glada känslan plus att vi åkte så spontant, utan en massa förberedelser, som gjorde att det blev så fantastiskt mysigt. Fredrik, hans bror och mamma fick sätta sig ner i lugn och ro och prata om vad vi behöver göra i stugan; underhåll, förändringar, renoveringar och förbättringar. Jag och barnen höll mest till utomhus. Maja och jag bestämde oss för att plocka upp kottarna ur gräsmattan där granen står. Linus klättrade i granen. Jag krattade. Linus drog undan de stora nedfallna grenarna. Tillsammans gjorde vi fint på en del av tomten som inte var snötäckt. Det var så skönt att komma ut i friska luften med en uppgift för händerna. Till följd av vårsolens kraft sitter jag nu här med ett kräftrött ansikte. Jag hoppas att vi åker upp snart igen! Dessutom kunde jag ta bilder med min nya telefon. Nu i veckan ska jag lära mig hur jag bloggar från telefonen. Det kommer innebära att jag kan skicka iväg små inlägg i tid och otid. Kanske på både gott och ont... :o)

Inga kommentarer: