torsdag 3 april 2008

Skolstart

Idag satte jag mig i skolbänken igen. Konstaterade snabbt att kursen var på engelska. Åh, nej, shit, inte engelska; tänkte jag först. Så kom det över mig;

  • Jag har klarat kurser på engelska förrut.

  • Det innebär att det finns elever från andra länder i klassen och det är ju jättespännande.

  • Jag får träna på min engelska.

  • Läraren är ju svensk och jag kan fråga om det är något jag inte förstår.

  • JAG KOMMER ATT KLARA DET!

Det var otroligt skönt att landa i känslan av trygghet och viljan att gå vidare. Först gjorde vi en presentationsövning; väldigt ovanligt på universitetet. Jag och Whitney från Tennessee fick berätta för varandra om vad vi läst och varför. Hon var en riktigt cool tjej som pluggade med målet att få jobba med marknadsföring av professionell baseboll. Sedan fick hela gruppen redovisa för varandra. Det gick faktiskt bättre med engelskan än jag först trodde. Examinationen av kursen kommer att vara ett paper som ska opponeras, typ som en mini-uppsats. Vi ska, utifrån kurslitteraturen, analysera ett valfritt material; en bok, en intervju, en film eller vad vi finner lämpligast för uppgiften. Uppgiften är snarlik den jag inte klarade 2003, men nu planerar jag att klara den. Måste bara komma på vilket underlag jag ska välja att analysera...

Inga kommentarer: