tisdag 29 april 2008

Ingen fest

Jag har några små bekymmer. Faktiskt ganska behagliga I-landsproblem. Jag har begränsat med kläder som funkar nu när jag börjar jobba. Mycket begränsat! (Tack Carina för att jag får låna din kappa!) Sedan 1999 har jag bland annat pluggat, fött barn, varit sjukskriven och varit på kyrkogården och grovjobbat. Nästan varje dag ikläder jag mig mysbyxor i varierande skick. Ibland har jag matchande träningsorverall, då är det med största säkerhet ett prenumerationserbjudande. Oftast tar jag det bekvämaste rena som finns att tillgå. Mitt andra lilla bekymmer är iordningfixandet på morgonen. Jag brukar oftast se ganska oborstad ut på mornarna när jag lämnar barnen. Glasögon, inget smink och håret som det råkade se ut när jag klev ur sängen. Det har funkat bra så. När jag väl gör mig iordning så tar det sin lilla tid för att jag är ovan.

Igår när jag hämtade Maja hos en kompis gick jag och funderade högt kring dessa saker. Att jag måste börja sminka mig och fixa håret varje dag. Och att jag måste ha lite fina kläder på mig. Med sin allra mest förebrående ton säger hon då till mig: -"Meen maammaaa, det är ett JOBB, inte en fest!"

2 kommentarer:

Åsa Hahn sa...

Ett stort grattis till ditt drömjobb. Själv har jag inte drömjobbet, men drömkollegor. Känner igen ditt Ivärldsproblem gällande kläder. Började arbeta i måndags efter föräldraledighet. Återigen gratis och all lycka från en återfunnen gammal vän. KRAM ÅSA

Anonym sa...

Maja är en klok tjej hon=)