torsdag 24 april 2008

Wii, vill ha!

Jag har spelat Nintendo Wii några gånger. Våra grannar har ett och vi har fått låna Fredriks lillebrors konsol. Hela familjen tycker att det är roligt med sportspelen och barnen kan sitta länge tillsammans och spela Super Mario. Vi har sagt att om/när det ordnar sig med vår ekonomi så vill vi köpa ett Wii. Imorse när jag läste tidiningen fann jag ytterligare ett argument till att vi måste MÅSTE ha en Nintento Wii-konsol; Wii board med spelet Wii fit (OBS! Musik i länken)! Ett seriöst träningsspel med tävlingar och träningspass som syftar till att komma i form. Det är så sällan jag vill ha en teknisk pryl så egentligen borde ju detta uppmuntras med glada hejja-rop här hemma. Det här vill jag verkligen ha!!! Eller som barnen sitter och skriker när de någon enstaka gång får se reklam-kanalerna för barn: "JAAAG VIILL HAAA DEEN DÄÄÄÄR!!!"

Inga kommentarer: