fredag 18 april 2008

Väskryckare

Jag är en "väskryckare". Det betyder att jag gärna tackar ja till erbjudanden i stil med "Få tre tidningar, ett halsband, en träningsoverall och fyra ljuslyktor för 49 kronor". Förr var det bara bokklubbarna som hade denna sorts erbjudanden och det var ALLTID en väska som present. Idag är det månadsmagasinen som är bäst, anser jag. Listan på saker här hemma, som kommit som premie till en tidning, kan göras lång. Ibland tackar jag ja till en tidning bara för att få "presenterna". Jag gillar att jag bara behöver betala en lite summa pengar för vardagslyx. Det bästa är när det ligger en avi på hallmattan som betyder att jag har ett stort kuvert att hämta på postens utlämningsställe. Ofta har jag glömt vad premien var och det blir en glad överraskning. Det allra allra bästa är dock när tidningarna kommer och jag får mig en stunds verklighetsflykt och inspiration till träning, städning eller inredning. Med tiden har jag dessutom blivit väldigt bra på att säga upp tidningarna i samma stund som första numret och fakturan kommer. Det är därför jag är en "väskryckare"; jag vill bara ha erbjudandena. På bilden: dagens skörd...

Inga kommentarer: