onsdag 8 augusti 2007

Var är sömnen?

Om tre timmar och en kvart ska jag kliva upp och gå till jobbet. Jag kan inte sova! Varför kommer inte sömnen? Istället för sömn kommer tankar; läskiga filmer, brist på pengar, vad gör Fredrik.... Jag har försökt att läsa en stund. Lampan tänd=för ljust, lampan släckt=för läskigt. Täcke på=varmt, täcke av=läskigt. Och ensam ensam ensam. Hur 17 ska jag kunna sova när Fredrik är i Stockholm när jag dessutom ska ha ansvar och skydda barnen mot allt jag är rädd för när jag ska sova? Måste vi kanske flytta om alla rummen så inte Linus hamnar vid ytterdörren och jag så långt bort det går därifrån. Eller kanske måste jag ta båda barnen in i stora sängen med mig, men jag vill ju inte att det ska vara så att de får sova där när pappa är borta, men i sina sängar när pappa kommer hem liksom. Hur ska orka komma upp ur sängen imorgon när jag inte kan sova på natten och hur ska jag klara av att gå på mötet på fritids imorgon eftermiddag. Skulle Linus vara med på det? Han är ju i stugan. Jag måste ringa dagis imorgon också så de får veta att Maja börjar på onsdag nästa vecka. Och jag måste säga till på jobbet att jag nog måste börja 9.25 istället för 7.00, inte kan jag väl få allt fixat och klart och barnen lämnade på skola/fritids och dagis och dessutom ta mig till jobbet till sju på morgonen...

Snälla sämnen; kom till mig nu. Nu är ju en del av alla tankar här istället för i huvudet. Snälla sämnen; kom till mig nu.

Inga kommentarer: