tisdag 7 augusti 2007

Lite ensam

Igår konstaterade jag, lite chockad faktiskt, att jag börjar jobba den här veckan, på onsdag. Jag ringde Hasse, förste vaktmästare i Selånger församling, och talade om att jag kommer imorgon. Han lät faktiskt mer förberedd på att jag skulle börja jobba än jag själv var... Imorgon bitti klockan sju är det jag som "tussar på" med gräsgravarna.

Barnen stannar i stugan till på torsdag och Fredrik for till Umeå, så jag är fortfarande ensam hemma. Kunde inte somna igår för sängen och lägenheten var så tom. Slockande av ren utmattning efter att jag läst båda morgontidningarna...

Efter att Fredrik åkt iväg idag så åkte jag in på stan. Köpte Yankee Candle's rumsspray Clean Cotton. Jag har velat ha den sedan jag läst om den första gången. Den doftar fantastiskt! Jag träffade Ulrica T. och tog en fika på Coffee House. Jösses det var länge sedan jag fikade på stan!

Ikväll har jag suttit hos Kicki och druckit vin. Hon bjöd ner mig när vi kollade läget på msn. Jag har inte druckit många glas vin den här sommaren, så kvällens tre glas gör förhoppningsvis så att jag sover gott inatt.

Ikväll drömmer jag nog om Nanne och hennes kjol med piskor från Allsången...

Inga kommentarer: