måndag 20 augusti 2007

Konsumera för lycka


Idag kom barnbidraget. Egentligen är det redan slut, eftersom räkningsbunten inte är inlagd ännu. But what the heck... När jag nu känner mig under isen och besviken på förväntningar som inte infriades så måste jag få muntra upp mig! Vad ligger då närmast till hands? LITE SHOPPING!!! Jag skulle aldrig(!) köpa något helt onödigt eller alldeles för dyrt, men de skålar jag kom hem med idag är helt fantastiska! Två stora 5-liters i babyrosa plast och tre 2-liters, två babyrosa och en ärtgrön, samtliga av det tyska märket Koziol. Endast 15o kronor för alla fem! Nu står de på min bänk i köket och är sååå snygga. Dessutom så vet jag att de kommer att vara sååå snygga när jag lägger chips eller ostbollar (eller morotsstavar...) i dem! Eller om jag bestämmer mig för att plantera fina blommor i dem så kommer de vara sååå snygga! Detta är en härlig form av tillfredsställelse!
"Tre-i-en-tillfredsställelse"; snyggt, praktiskt och billigt! Vad mer kan man önska!!?

Inga kommentarer: