onsdag 8 augusti 2007

Trött, ledsen, rädd och svullen

Klockan var 5(!) när jag tittade på den sista gången innan jag somnade. Klockan 5.45 var det dags att vakna. Det kändes som ett skämt! Ett jäkligt dåligt skämt! Jag kom iväg till jobbet i tid, kritvit och svullen i ansiktet. Rensade ogräs hela dagen. Åkte till dagis och pratade med dem om när Maja börjar. Sen hem och duscha, äta och försöka varva ner utan att somna. Möte på fritids. Sen i bilen hem brast alla fördämningar, tårarna sprutade. Hur ska jag klara av att dra hela lasset här hemma själv när jag inte ens klarar av att sova själv? Svullnade ännu mer.

Efter urladdningen känns det lite bättre. Svullen, men bättre. Jag är fortfarande trött. Och rädd för att inte klara av det jag måste klara av här hemma och samtidigt söka mig vidare ifrån kyrkogården. Rädd för att inte hitta sömnen ikväll heller. Rädd för att inte vara en tillräckligt bra mamma medan Fredrik är i Stockholm. Rädd för att inte orka. Och så himla rädd för att falla tillbaka i utmattning och depression.

Var ska jag hitta styrka nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).