söndag 26 augusti 2007

Imorgon börjar Linus 6-års

När jag borstade Linus tänder konstaterade jag att den dagen, som kändes väldigt avlägsen när han föddes, nu har kommit. Imorgon går vi till skolan för första gången. Ny skolväska är inköpt. Han visste exakt vad han ville ha, många fack och en rem att fästa över bröstkorgen, vi hittade den på en gång. Den är så snygg och klär en stor kille som Linus så bra. Mitt på dagen idag konstaterade jag att hans gympaskor var trasiga. De har varit lite väl illaluktande ett tag och det var när jag skulle stoppa dem i tvättmaskinen jag upptäckte att sulan var helt utsliten. Så vi åkte iväg till Birsta City för ett inköp. Vi gick in på Intersport och hittade, med hjälp av en personalkille, ett par billiga och sygga, men skorna fanns bara i storlek 33 och uppåt. Jag utgick ifrån att det var kört. Så stora fötter kan väl inte min lilla Linus ha? Eller? Han provade. Vi konstaterade att det absolut inte gått med mindre. Storlek 33!!! Killen är sex och ett halvt! I och för sig så sa barnmorskan, det första hon gjorde efter att Linus kom ut; "Oj, vilka stora fötter. Han måste brås på pappa." Så det kan nog stämma; han brås på pappa. Pappan har storlek 48. Imorgon är det Linus som går stadigt till skolan med sin nya väska och nya skor. Väskan finns på bild. Skorna ville han titta på innan han somnade så de ligger kvar i sängen. :)

Inga kommentarer: