måndag 13 augusti 2007

Raggningstips...


Jag och Maja skulle leka med hennes Barbies. Hon hade tidigare klätt dem och radat upp dem. Jag fotograferade dem allihop. Därefter hölls denna dialog:

Jag: - Jaha, vad ska de göra nu då?

Maja: - De ska åka in till stan och skaffa nya pojkvänner.

J: - Jasså! Hur skaffar man en pojkvän då?

M: - Man bara snyggar till sig lite och så skaffar man en.

J: - Jaha! Vad gör man med honom sen då?

M: - Man dansar lite och så.

J: - Pussas?

M: - Gluääk! Nej!!


Vi sätter alla dockorna (som ska ut och ragga) på sköldpaddan och hundarna för transport in till stan och Maja förklarar vidare:

M: - Ibland finns det pojkvänner som vill byta ut en tjej och en sån kan de (dockorna) ta.


Jag kände mig naturligtvis nödd och tvungen att förklara för min femåriga dotter att det kanske var synd om den tjejen som pojkvännen lämnar och det viktigaste är ju faktiskt att träffa någon kille som är snäll och som man kan ha roligt tillsammans med.

M: - Ja, om man ska prata ja!


Okej, jag har en känsla av att jag och dottern kommer ha fler diskussioner inom samma tema...

Inga kommentarer: