torsdag 23 augusti 2007

Trädgårdsmaskinsutställning


Jag har tidigare nämnt att jag arbetstränar på Selånger församlings kyrkogård. För det mesta krattar jag och rensar ogräs. Ibland ges dock tillfälle att göra erfarenheter jag inte skulle gjort utan mitt jobb. Bland annat kan nämnas förra fredagen då jag och min kollega Jessica grävde en grav med hjälp av grävmaskin. Idag har jag varit på Trädgårdsmaskinsutställning!
Jag hade lite svårt att veta vad det var jag skulle titta efter. Jag hittade bland annat en elbil som jag skulle kunna tänka mig att hämta barnen i från dagis och fritids. Hur coolt vore inte det!!? Den fanns i fina färger också. Jag hängde inte riktigt med när de andra grabbarna pratade om klippbord och vikten av uppsamlarens tyngpunkt i kuperad terräng. Eller, det gjorde jag nog förresten! Det måste innebära att detta jobb gett mig kunskaper jag aldrig skaffat mig av egen kraft! Hur coolt är inte det!!?

Inga kommentarer: