onsdag 19 mars 2008

Voffi hatar tvättmaskinen

Maja har en gosehund som hon älskar över alla andra gosedjur. Den heter Mimmi, hon kallar den för Voffi. Häromdagen tappade Maja Voffi i en slaskpöl på parkeringen utanför affären. Voffi blev väldigt smutsig och Maja blev väldigt ledsen. -"Voffi hatar tvättmaskinen! Hon blir blöt och snurrig. Och så är det trångt också!" sa Maja strax efter incidenten då jag förklarat att nu måste vi köra hunden i tvättmaskinen. -"Men hon blir ju ren och fin också." försökte jag. Men Voffi vill tydligen inte vara ren och fin. För att inte krossa min dotters hjärta så kom vi överens om att Voffi skulle få bada i handfatet istället...

Jag har nu försökt att få Voffi ren i handfatet. Visst försvann den värsta parkeringssmutsen, men jag kunde också konstatera att hunden är så fruktansvärt solkig så den verkligen behöver en omgång i tvättmaskinen. Undet tiden hänger Voffi på elementet. Det ser nästan ut som om hon är på väg att klättra upp ovanpå elementet. Nu gäller det att övertyga Maja om att Voffi inte hatar tvättmaskinen... Argument; någon!?

Inga kommentarer: