lördag 29 mars 2008

Drakborgen äger!

Idag åkte jag och barnen till Birsta för att köpa toaring och gå på Drakborgen. Toaringen köpte vi på Ikea efter att vi ätit en sen lunch på samma ställe. Inte så vidare värst spännande. Sen bar det dock av till Drakborgen! Jag hade sagt till Linus och Maja att vi troligen inte skulle ha råd att åka dit, det kostar ju trots allt 220 spänn för två barn, men när jag räknat ihop räkningarna och konstaterat att vi kommer ligga tusenlappar minus när allt är betalt så bestämde jag mig för att vi måste ha lite roligt. Så vi åkte till Drakborgens lekpalats. Jösses, vilket ställe! Bollkanoner, hoppborg, labyrintliknande lekfästning med allt möjligt kul, flera rutchkanor, bollplan med basket och fotboll, elbilar och faktiskt en massa annat. Tanken är att barn och vuxna SKA leka tillsammans. Vår ambition är att alla barn, föräldrar eller andra medföljande ska trivas och ha buskul i Birsta, står att läsa på deras hemsida. Så jag har hoppat hoppborg, samlat bollar till kanoner, åkt rutchkanor och haft det fantastiskt roligt med mina barn. Jag har alltså krypt omkring på nålfiltsmattor, åkt plastkanor fyllda med statisk elektrisitet, nästan krossat barn i hoppborgen och känt av att jag fött två barn i de guppiga kanorna... Så himla roligt!

Nu sitter jag här och önskar att jag haft en kamera med mig. Men min vanliga kamera lägger av allt mer och min mobilkamera tar bilder som ser mer ut som bostongurka än söta glada barn så därför finns det inte några fina bilder att visa. Nu är ni kanske några som tänker; hmm, men hon har ju den där jättefina nya mobilen. Fortfarande i lådan.

Inga kommentarer: