torsdag 27 mars 2008

Barnen hämtade Pizza

Jag var så himla ämlig igår. Idag är det ungefär samma, lite bättre kanske. Det jag ändå bara måste berätta om gårdagen var att jag inte orkade laga mat. Eller det kanske inte är så intressant, men konsekvensen av att jag inte orkade laga mat var att jag ville köpa pizza. Jag orkade dock inte gå och hämta pizzan så jag frågade barnen. Maja sa ja utan att tänka. Linus sa nej, inte utan mamma; också utan att tänka. Då jag inte ville att Maja skulle gå själv till pizzerian så sa jag att vi fick hoppa över pizza idag. Efter en stund kom ändå Linus och sa att han kunde gå och hämta pizzan om Maja följde med. Och så blev det! Jag beställde pizza och barnen gick och hämtade den. Jag tror att de hade växt minst en decimeter när de kom hem igen. Allt hade gått jättebra och de var strålande glada. Mina stora barn.

Inga kommentarer: