lördag 29 mars 2008

Rent hus

Jag berättade här nyss om mitt inköp av ny toalettring. Anledningen till mitt inköp var Rent Hus. Efter att ha sett mina nya husgudar Marie-Louise Danielsson-Tham och Marlené Eriksson städa hos folk som har det stökigare än jag, förmår jag mig inte att ens försöka rengöra toaringen på lilltoan. De har fått mig att hitta ställen i mitt hem jag inte visste fanns. Jag vet att jag borde ta tag i den stora röran här hemma, men det är mycket roligare att gnida in kranar med salt och citron och se kalkbeläggningar lösas upp. För övrigt kändes det minst sagt konstigt att dela en citron och ta fram ett saltkar och utesluta den viktigaste detaljen, i en annars given trojka, Tequila! (Hej hej Madde, minns du tidigt 90-tal... *S*)

Jag vill inte att Marie-Louise ska komma hem till mig och lystet titta i mina hörn och säga "äckel-päckel". Så nu är det jag som tar nya friska tag och försöker rensa i röran.

Inga kommentarer: