söndag 30 mars 2008

Imorgon börjar jag plugga!

Börjar plugga är väl inte helt sant... Jag ska ta min sista kurs som jag släpar, Modernitet, moral och nationalism. Jag köpte två böcker jag inte hade sedan tidigare. Dessutom hittade jag, i min röjariver, mina anteckningar från samma sociologi B-kurs jag tog 2003, det känns väldigt bra!

Det är många tankar som far igenom mitt huvud idag. Att läsa den här kursen är det första "riktiga" jag gör sedan jag slutade skolan i juni 2005. När jag arbetstränat så har ju min insats på de olika arbetsplatserna varit en bonus för dem och jag har inte haft något egentligt prestationskrav på mig. Annat än det jag satt upp själv. Nu är det skarpt läge. Jag måste klara den här kursen för att få ut mina sista poäng, som gör att jag kan plocka ut en fullständig examen. Den här kursen har därför blivit en väldigt viktig symbol för mig. Borde jag kanske köpa en ny skolväska...

Inga kommentarer: