söndag 30 mars 2008

Mysig manifestation

Ibland är det lätt att dra sitt strå till den gemensamma miljöstacken. Igår deltog vi i Earth Hour. Vi släckte ner allt elektriskt ljus här hemma. Jag stängde dessutom av datorer och annan teknisk utrustning som går på el. Jag tände stearinljus, massor av stearinljus. När Fredrik och barnen kom hem hade de med sig hämtmat. Efter att vi ätit spelade vi spel, först en omgång Harry Potter och sen körde vi en Maxi Yatzy. Jag och Maja vann Harry Potter och sen stor-vann jag Maxi Yatzy; 521 poäng fick jag! Det var grymt! De sista rutorna jag hade kvar: Femtal, Ett par, Yatzy och Chans. Jag tog dem en efter en och avslutade med att få sex treor på chans (dålig som Chans, jag vet, men grymt att ha Chansen kvar till sista slaget och dessutom få ytterligare en Yatzy där). Jag var nöjd; både med vår manifestation och min vinst.

Frukten åt vi på dagen, men bilden var snygg :)

En del av ljusen i vardagsrummet

I badrummet

Inga kommentarer: