tisdag 30 oktober 2007

Världen är så liten

Jag gör mina timmar på Bolagsverket varje vecka och trivs fantastiskt bra, både med arbetskamrater och med uppgifter. Igår berättade en av mina kollegor att hennes dotter bor i Stockholm med man och barn och undrade varifrån jag kom. Vi kom underfund med att hennes dotter inte bor mer än 500 meter från mina föräldrar! Där jag är uppväxt. Hur stor är sannolikheten!?

Jag saknar ofta att ha min mamma och pappa nära. Det är ju så långt emellan; både tidsmässigt och geografiskt. Och så dök en liten fundering upp... När man var liten kunde man ju bytlåna varandras cyklar och sandleksaker. Undrar om det är okej att bytlånas med sina mammor...? Typ att jag lånar Ruth så får hennes dotter låna min mamma...?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen dum idé! Kanske saknar din mamma sina barnbarn så mycket också att hon kanske vill låna mina barn:-). Jag kanske ska fråga!
Känner du någon i Sundsvall som har en kusin härnere i Stockholm av din kaliber.
Jag vill i så fall jättegärna låna henne! Så kan Sundsvallskusinen få låna dig (Om du vill). Kram Mette

Johanna Wenner sa...

jag tror att jag skulle bli lite sotis då...
Kram
Johanna