tisdag 16 oktober 2007

Magnus Uggla

Jag har nog egentligen inte gillat Magnus Ugglas musik sådär vidare värst. Många av hans låter fastnar som öronmask och jag har dem i huvudet och konstaterar efter ett tag att -"jaha, här går jag och nynnar på en Magnus Uggla-låt." För några veckor sedan hörde jag en intervju med en bakfull Herr Uggla i Äntligen Morgon Mix Megapol. Det var så himla roligt att jag var tvungen att sitta kvar i bilen tills intervjun var över. I samband med detta kom Magnus Ugglas blogg på tal. Tydligen var den bloggen Sveriges tredje mest besökta blogg. (Nu när Alex Schulman avslutat sin blogg så har väl Uggla gått upp på en andraplats!?) Hur som helst, jag var ju tvungen att se vad det var han skrev om. Han skriver om ALLT! Och roligt skriver han också. Jag behöver inte vara ett fan av hans musik för att uppskatta hans funderingar.

"BLOGG
tisdag, oktober 16, 2007

Möte
Jag, Leffe, Johannes och Sofia (min pr-tjej) hade möte en gång för flera år sedan.Vi hade ett problem som vi var tvungna att ta itu med. Men vi hade inte klurat ut hur det skulle gå till. Då lyfter Sofia upp ena armen, lite sådär auktoritärt, nickar självbelåtet och säger:- Alltså, vet ni vad vi har här?- Nej, svarar vi.- Vi har ett klassiskt "moment 23". Det blir helt tyst i rummet. Johannes hostar till. Leffes stirriga blick möter min. Men ingen tittar på Sofia. Det roliga var, att ingen rättade henne. Mötet avslutas snabbt och det fnissades sedan resten av dagen. Idag har samma gäng återigen ett möte med Sofia. Denna gång sker ungefär samma sak. Vi står inför ett problem på jobbet och ingen har riktigt lösningen. Vi har ett låst läge. Då höjer Sofia armen igen. Fäster blicken i oss, en i taget, varpå hos konstaterar. - Det här är tricky. Ett typiskt "monumentum 22".
upplagd av Magnus Uggla
- 23 kommentarer "

Härmed rekommenderar jag Magnus Ugglas blogg!

Inga kommentarer: