måndag 22 oktober 2007

Varför blogg?

Följande sex inlägg är min redovisning av helgen. Jag tycker mycket om att skriva min blogg och jag delar gärna med mig av mina tankar och upplevelser. Det mest privata hålls kvar hos mig, men annars tror jag nog att jag är ganska öppen i mitt skrivande. Jag vet att jag har några läsare och tycker att det är roligt (men fortfarande lite skumt *S*) när vänner börjar ett samtal med att säga -"jag läste din blogg..."

När jag började skriva var nog syftet främst att dokumentera mina tankar för egen del. Jag berättade inte för någon att jag hade börjat skriva en blogg; inte ens för Fredrik. Efter några veckor fick Fredrik och mina msn-kompisar del av bloggen. Nu är jag liiite mer öppen med att jag har en blogg. Syftet har också ändrats lite; jag skriver i veckorna för att Fredrik ska få veta vad jag och barnen har för oss när han är och jobbar i Stockholm. Sen har jag också min kusin Mette som "referens-läsare". Jag tänker ofta "skulle Mette tycka att detta vore roligt/intressant att läsa?". Idag hade jag en liten diskussion på msn med min kusin Mette som det känns roligt/intressant att dela med mig av. (Mette: nu använder jag det! *S*)

Mette säger:
uh, blev så mycket här nu.. Kollar din blogg om en liten stund
Johanna säger:
du vet väl att du inte har något "titt-krav" som hänger över dig!
Mette säger:
Nej det har jag inte men jag har tittabstinens
Johanna säger:
jag tänker lägga upp hela gelgen nu tänkte jag. vi har gjort en hel massa sedan i fredags och det har varit roliga grejer och kameran har varit med så det känns kul att lägga ut. Vet du om att jag nästan alltid tänker på dig nu närj ag bloggar!!? "Vad skulle Mette tycka var roligt/intressant att läsa?"
Johanna säger:
gelgen betydet Helgen
Mette säger:
Vad gullig du är. Men jag tycker allt du skriver är intressant. Gillar att du ocskå snavar () fel ibland
Johanna säger:
Du är en tacksam läsare
Mette säger:
Tack men det är helt din förtjänst Hoppas att du så småningom får ett jobba där du får uttrycka dig i skrift. Du är fantastiskt bra på att skriva. Kanske en bok? Finns ju en del att skriva om.
Mette säger:
Eller en handbok kanske..." Hur man förvandlas från en Minglande Stureplanspingla till en utbränd fattig tvåbarnsmamma i Sundsvall. (Med flottigt hår) Snälla ta inte illa upp!!! Det är ett grovt skämt
Mette säger:
Kan du säga något riktigt elakt till mig nu så att det är lika...
Johanna säger:
NEJ! Jag vill inte säga något tasktigt nu. Jag får ha en innestående... Dessutom frustade jag av skratt! och tänker använda det någonstans... hehe! Du är rolig!
Mette säger:
Det är du med men jag var liiiite rädd att du skulle bli arg.... Men du vet att jag älskar dig och tycker att du är bäst och vackrast av alla!!!
Johanna säger:
med flottigt hår och allt...! jag trro itne att jag skulle kunna bli arg på dig för något sånt. och du vet att jag säger till om det passeras gränser...
Johanna säger:
du är verkligen bäst!!!
Mette säger:
Tack. Jag ska leva på det några dagar. Men nu säger min mage att den vill ha MAT. Kommer tillbaka sen. Ha en härlig dag.
Mette säger:
Puss!
Johanna säger:
du med!!! Smaklig måltid!

Inga kommentarer: