måndag 8 oktober 2007

Bolagsverket; here I come!

Imorgon gör jag min första dag på Bolagsverket. En arbetsträning på personalavdelningen. Jag ska hjälpa tjejen som är assistent till de som sköter rekryteringen till Bolagsverket. Jag ser fram emot det så otroligt mycket! Det senaste halvåret har jag sagt att det enda önskemål jag har gällande ett jobb är en plats att gå till i 30 år, gärna där det står en dator och en telefon, och jag ska kunna ställa ner en kaffekopp där. Imorgon äntrar jag mitt egna lilla tjänsterum innehållandes allt det jag önskar! Jag tänker fråga om jag får ta dit några blommor och lite annat mys... Jag vet att det inte är ett "riktigt" jobb, men det är ett steg på rätt väg.

Min enda egentliga oro så här kvällen innan start är kläderna... "Hel och ren" fick jag till svar när jag frågade om dresscode. De senaste åtta åren har jag pluggat, fött barn och varit sjukskriven. Jag har flera väldigt mysiga bylsiga träningsoveraller, men jag tror inte att det är helt okej. Sen har jag ju mina kalas- och "gå ut"kläder. De kommer nu att få bli mina kontorsarbetarkläder. Kanske dags för en liiiten investering...!!

Hoppas att mina fjärilar låter mig sova gott inatt... :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Ååå vad kul, det är du värd! Hoppas att det blir ett roligt jobb!
Vi hörs!
Kram/ Jeanette

Johanna Wenner sa...

So far so good... :)
Jag är så himla slut nu!
Fick en rolig uppgift. Skulle sitta med på ett möte och ta anteckningar som sedan skulle sammanställas. Jag tror att de uppskattade mina synpunkter... :D
Kramkram
Johanna

Anonym sa...

Jag är stolt över dig
Puss