tisdag 20 november 2007

Kryp i riset

Vad jag önskar att detta inlägg handlade om en mycket pedagogisk lek som går ut på att upptäcka saker nära marken...

Dessvärre är fallet inte så. Jag stod nyss och hällde på vatten på mitt lyxiga Basmatiris. Upptäckte att det flöt upp mer skräp nu än förra gången jag utförde samma procedur... Fiskade upp skräpet. Upptäckte att skräpet såg ut att ha ben! Ropade på Linus och bad honom att hämta sitt förstoringsglas. Vad äckligt!!!! Det var ben! Allt som flutit upp var småkusar!!! Jag kunde inte få ut skiten snabbt nog. Diskade sedan både kastrull och diskho minitiöst.

Riset jag har är en gåva från Fredriks moster. Ingen skugga över henne. Hon vet att jag älskar just det här riset, Basmati Tilda femkilospåse. Köpt i specialaffär och mycket gott. Tre fjärdedelar hade vi hunnit äta... Vågar inte tänka på vad som gömde sig ännu längre ner i påsen...

Behöver jag säga att vi åt pasta till köttgrytan och att ingen av oss hade någon vidare matlust.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad äckligt. Jag har ätit två av din goda matlådor med just ris. Det känns som om jag kommer att passa om jag har någon rismatlåda kvar.

Johanna Wenner sa...

Jag förstår dig absolut! Jag tror dock att det är värst nu när man kommer närmare botten. Jag har ju inte reagerat förrut. Det var verkligen skitäckligt!!!

Anonym sa...

Uäh...Jag tar med mig egen mat när jag kommer...;-) Igår gjorde även jag äckelmat. Max ville att en kompis skulle äta hos oss. Jag gjorde dubbel sats köttfärsås och skulle piffa till den med lite matlagningsgrädde. Tog den öppnade tetran och hällde i. PLUMS!!! What!!! Grädde plumsar väl inte och är väl inte grön va... Den dubbla satsen halverades snabbt och hamnade i slasken. Lyckligt ovetande om den extraordinära ingrediensen åt alla med god aptit :-) He, he. (Fast Olliver fiser väääldigt illa idag)
Kram Mette