lördag 17 november 2007

Jag tog ett tekniskt beslut

När det ringer telefonförsäljare brukar jag nästan alltid, vänligt men bestämt, avfärda deras försäljningsiver. "Tack, men nej tack." Igår ringde en tjej som ville få mig att förlänga mitt mobilabonnenmang hos Telia. Om jag gjorde det skulle jag få en ny mobiltelefon. Lite konstigt tyckte jag att det var, då jag faktiskt fick ett samtal för drygt två månader sedan som hade samma syfte, men då jag fick en bärbar hemtelefon. Jag var ärlig och talade om det för gårdagens tjej. Hon gick in och kollade noga överallt i sin dator där en sådan notering skulle kunna finnas. Hon hittade inget. Då fick jag ett fantastiskt behov av en ny mobiltelefon, min gamla är ju faktiskt jättegammal, säkert två år. Jag började med att säga att jag inte ville ha så mycket förhöjd månadsavgift ("gåvan" är inte gratis...). Säljtjejen började berätta om telefonerna hon hade att erbjuda. Jag kände efter ett tag att "ska det vara så ska det vara ordentligt!" Det slutade med att jag beställde en röd värsting-telefon med alla tänkbara finesser utom diskmaskin, strykjärn och dildo. Visst blev månadsavgiften lite högre än jag tänkt, men jag kommer att bli sååå lycklig när den kommer. Det bästa av allt: till och med Fredrik blev impad över mitt val!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det stämer att jag blev riktigt imponerad, både av valet av telefon men mest av det faktum att du själv valde att lägga ner engagemang och pengar på en teknisk pryl.
Du är ju helt enkelt fantastisk :)