lördag 9 februari 2008

Mamma på vift

Min kära vän Eva kom upp till mig i tisdags och vi hade fyra mysiga dagar. Vi bakade, lagade mat, promenerade och pratade. Och pratade. Och pratade. Barnen var helt överförtjusta, Eva är en sån tjej som tar sig tid och dessutom hittar på roliga saker. På torsdagen bestämde jag mig, hastigt och lustigt, för att följa med Eva när hon skulle tillbaka till Stockholm på fredagen. Så igår åkte jag till Stockholm och nu sitter jag hos mamma och pappa i Täby.

Igår efter att jag tagit igen mig en stund efter resan så körde mamma och pappa mig till min gamla kära vän Madde i Sumpan. Vi satt i många timmar och pratade om hur märkligt livet kan bli och att man helt plötsligt sitter i ett tillstånd man inte alls trodde att man skulle hamna. Man skulle nog kunna säga att vi var två trötta själar som möttes. Trots själarnas trötthet så var det mysigt att träffa Madde igen efter lång tid ifrån varandra. Jag hoppas att vi snart får tillfälle att ses igen under gladare sinnesstämning.

Inga kommentarer: