fredag 22 februari 2008

Trendig lyx

Just nu är min favorit-inredningstidning Family Living. Den riktar sig till barnfamiljer. No shit. Den är alldeles lagom mysig och har en svenssontrendig lagom-känsla. Idag fick jag bekräftat att jag är en trendig inredningsmedveten person. Det handlar om min soffa. Jag fick halva min soffa av mammas kusin Solveig när jag flyttade till Karlaplan 1992. Hörndelen köpte jag av henne för 500 spänn några år senare. Jag älskar min soffa! Den går inte att finsitta i, den är för djup för det. Man måste gosa upp sig eller ligga i den. Den är en bäddsoffa som, vad jag har hört, är skön att sova i. Dessutom, och nu kommer det trendiga, är den av sammet, grön sammet. Och i Family Living står att läsa:


"Velvetkärlek - Sammetslena tyger med glans skänker en lyxigare känsla där hemma."


Så nu ska jag ta mitt perfekt luftade vin och lägga min perfekt klädda kropp i min lyxiga soffa... Jag lägger mig förstås uppepå de ditlagda överkasten. Tygslitage och fläckar har faktiskt inte gjort soffan mindre skön; bara lite mindre fräsch. Soffan börjar, liksom jag, närma sig 40-strecket och jag kan nog inte sträcka mig till att kalla min soffa lyxig, sammeten till trots, men jag hoppas att det är långt kvar tills vi behöver skiljas åt, jag och min soffa.

Inga kommentarer: