måndag 4 februari 2008

Cynism, or what!?

Jag facebookar en del. Sållar bort det som tar mer tid och energi än det ger. Jag blir dock glad när någon kastat ett får på mig eller skickat en kram. Idag studsade jag dock till lite extra. Efter att ha vidarebefordrat lite rosor som kommit från Lena S så fick jag upp:
Tired of sending roses? Try these other apps: det fanns choklad och diamanter. OCH fred i världen! "World Peace, Together we can make a Difference."

Att ingen tänkt på det förrut!!? Varför skicka Carl Bildt till Balkan när det bara är att adda en app på Facebook? Dessutom; alla som trycker OK bidrar till världsfreden. Och i samma stund skapas fred och ens eget världssamvete lättar med flera kilo i ett knapptryck. Är det kanske dags att lösa svält- och fattigdomsproblematiken idag? Det kan inte vara så svårt; bara skapa en applikation på Facebook. Klart!

Inga kommentarer: