måndag 25 februari 2008

Mini-makrill

Det visade sig att idioten, som sålde bilen, Volvon alltså, till oss, inte ens hade betalt skatten på den. Inte nog med att han lurat oss att köpa en skitbil; han hade varken betalt första räkningen på skatten eller påminnelsen. Vi har därmed fått körförbud på bilen. Vi har nu valt att göra så här; vi ska köpa en ny motor till Volvon, men tills vi hittar en bra motor har vi nu införskaffat Blockets billigaste lilla bil för att kunna köra barn och matkassar i. Det är en tillfällig lösning, men konsekvenserna är goda på många sätt...

Jag har inte mött mini-makrillen ännu, men det är den som syns på bilden. Jag tror nog att vi kommer att kunna bli kompisar också, mini-makrillen och jag. Det är en Ford Fiesta och den är Blå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!

Jag har också haft en ford... i och för sig en annan storlek... men jag saknar forrden än, den var grejt! och lycka till med bilen!!!

Johanna Wenner sa...

Tackar!
Jag blir så väldigt nyfiken på vem du är. Det är det värsta när man måste vara "Anonym" för att kommentera; skriver man inte under med sitt namn så är det ingen om vet man är.
Tack för kommentaren!
Kram
Johanna

Anonym sa...

Men JAG har ju en Fieta. Den är toppen!!! Hoppas att ni har gjort ett kap :-)
Kram Mette

Anonym sa...

hihi... det var ju jag... carolina!!! Glömde visst skriva under!! :)

Johanna Wenner sa...

Kära kära Mette och Carolina, jag gillar också den lilla forden, men den är ju inte riktigt lika stabil som super-volvon :D. Pussar och kramar till er båda! Johanna