lördag 10 maj 2008

Maja 6 år

Igår blev Maja 6 år. Jag har svårt att fatta att tiden gått så fort. För 6 år sedan, idag, åkte vi hem från BB och om jag inte minns helt fel så var vi bara hem och vände för att sedan åka ut till Ulrica och Micke i Kovland och äta grillat. Lilla nyfödda Maja låg i barnvagnsliften och sov mest hela tiden. Jag var så himla pigg efter den förlossningen så för mig var det ju inga problem, men att dra iväg en nyfödis kanske inte känns så genomtänkt nu i efterskott. Vi hade dock en jättetrevlig kväll med god mat ute i lusthuset i Kovland. Och Maja är nu världens finaste lilla stora tjej som blir klokare och finare för varje dag som går! På födelsedagsmorgonen sjöng vi Ja må hon leva och hade presentutdelning. Maja hade utryckt en önskan om 13 kill-Barbiesar så att hennes 13 tjej-Barbiesar skulle kunna få pojkvänner. Hon blev väldigt nöjd med sin nya prins Carlos från Barbie-filmen Mariposa. Hon kallar honom "Mjukskallen" för hans huvud är så ihoptryckbart. Mormor och morfar kom upp från Stockholm och hämtade barnen på fritids och dagis. Sen på kvällen kom farmor, Christian, Zandra och Angelica. Maja ville ha baguette till önskemat så jag gjorde några röror och alla fick göra mackor med lite allt möjligt i. Jag tor att det var ganska populärt. Farmor hade bakat en helt underbar tårta helt utifrån Majas önskemål. Jag hoppas att lill-gumman var nöjd med sin födelsedag. Hon sa att hon var det i alla fall.

Maja 6 år öppnar sina presenter. Hon fick en kill-Barbie, trosor, en års-prenumeration på en Prinsess-tidning och pengar. Dessutom hade det kommit ett paket från Fredriks moster Sussie med en supersnygg tunika, en My little pony-väska och suddisar.

Fredrik, Maja och Linus i sängen. Maja fick sova i vår säng som en del av födelsedagsfirandet.
Prins Carlos från Barbie-filmen Mariposa. Han står brevid diskmedlet på diskbänken. Visst är han stilig!!? Påminner lite om Fredrik faktiskt nu när jag kollar på fotot...
Farmor Kerstin hade gjort en fantastisk tårta utifrån Majas önskemål. Den var inte bara jättesnygg; den var otroligt god också!
Maja hade valt ansiktsmålning som önskeaktivitet på dagis. Hon valde att bli en prinsessa och då passade ju marsipan-kronan alldeles extra bra.

Inga kommentarer: