söndag 25 maj 2008

Jag är utmanad!

Jag har ju faktiskt bloggat i snart ett år och nu äntligen fått min första utmaning. Tack Kickilina för den!

5 saker på min “Att göra lista” idag:
  1. Bli lite firad på Mors dag
  2. Åka till svärmor och äta morsdagsmiddag
  3. Ta hand om diskbänken
  4. Ta hand om tvätten
  5. Ta hand om barnen

5 dåliga egenskaper:
  1. Vill gärna vara till lags
  2. Tror ibland lite för gott om människor
  3. Har lite för lätt att måla upp "worst case scenarios" i livet istället för att analysera verkligheten och konstatera att det kanske inte är så illa som det ser ut vid första anblicken. Detta gäller pengar, relationer och allt annat tänkbart
  4. Har dålig karaktär när det gäller träning och sunt leverne
  5. Har inte förmågan att städa... (och lider fruktansvärt av detta)

5 platser där jag bott:
  1. I Hägernäs, Täby. Som liten med mamma och pappa.
  2. I Viggbyholm, Täby. Som lite större med mamma och pappa.
  3. I Täby Centrum. Min första egna lägenhet. Minimalt och dåligt planerat uthyrningsrum.
  4. På Wittstocksgatan vid Karlaplan under partyåren, med min kompis Matthias.
  5. Tre olika adresser på Vikingavägen i Granlo, Sundsvall. Och här bor jag nu!

5 jobb som jag haft:
  1. På KappAhl. Främst i Solna, men i många olika butiker i olika omgångar, mellan 1985 och 2001.
  2. På Handelsanställdas förbund avdelning 20 i Stockholm, Som uppsökare på olika butikskedjor och köpcentrum.
  3. Som facklig samordnare för ett stort arbetslöshetsprojekt i Stockholms län.
  4. Som valarbetare på en husbåt där vi bedrev valrörelse för socialdemokraterna i Stockholms skärgård. Det absolut glassigaste jobb jag haft! Det var bara i några veckor, men det tål att nämnas :)
  5. Som politisk sekreterare för socialdemokraterna på kommunstyrelsekontoret i Sundsvall. Mitt nuvarande jobb som är alldeles nytt och som jag är så otroligt glad över.

Jag utmanar härmed Bodil, Caroline, Carouschka och Camilla

Inga kommentarer: