lördag 10 maj 2008

Långhelg i stugan

Förra helgen var vi i stugan. Jag har haft så mycket den här veckan med nya jobbet så jag har inte hunnit lägga in bilderna. När vi var i stugan blev det mycket trädgårdsarbete gjort. Vi hade en hög färdig at elda på valborgsmässoafton som jag krattat ihop helgen innan. Vi lyckades också få ihop till ytterligare en hög. Fredrik och hans bröder fällde några träd och jag krattade och krattade. Det blev en massiv hög. Faktiskt så massiv att den inte tog sig och vi fick börja om från början och lägga på kvistar allt eftersom. Tomten blir finare och finare för varje gång vi är där. På lördags kvällen valde vi att sitta ute och äta middag, för första gången den här säsongen. Vi frös, men det var det värt. Vi som var i stugan den helgen var: Jag, Fredrik (han kom och gick lite på grund av jobb och dömeri) och barnen, farmor, farbror Johan, farbror Christian och kusin Zandra.
Två trötta, hårt trädgårdsarbetande, personer. (Ja, jag vet att det sitter lite snor i min näsa...)
Fredrik tar en vilopaus och Johan försöker få fart på elden
Den tappra skaran som satt ute och åt mumsig middag
Vi tog till alla medel för att få fart på elden. Riktigt effektivt var att ta Johans batteridrivna madrasspump. Supersmart, helt enkelt.
Efter att ha stuvat om bränslet så tog sig äntligen elden. Fredrik och hans bröder satt uppe till 04.30 för att vakta. Eller så satt de och pratade över en öl och hade "vaktandet" som svepskäl... Jag tror i alla fall att de hade det mysigt.

Inga kommentarer: