onsdag 9 januari 2008

På middag med Kronprinsessan

Ikväll är Fredrik på fin fest på försvarshögskolan. Han är uthyrd dit som konsult från företaget han jobbar på. In i det sista visste han inte om han hade möjlighet att gå. Inbjudan och bekräftelsen skulle varit gjord innan han började på försvarshögskolan, men idag fick han det bekräftat att han fick gå. Kronprinsessan Viktoria och prins Carl-Philip finns där som gäster.

Fredrik skulle försöka få en dans med prinsessan. Jag varnade honom lite för Säpo och bad honom närma sig henne varligt, men han tänkte nog använda en mer aggresivoffensiv strategi så jag bad honom att ta på skottsäker väst under kostymen... Den som lever får se. Kanske är det lill-prinsen som får sig en dos Strese ikväll... :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ingen dans med sessan. Hon drog direkt efter cermonin. Kanske lika bra det då jag hade svårt att få in en skottsäker väst under kavajen. Ett lite för ivrigt närmande hade kunnat sluta lite väl spännande. Jag tror hon fegade ur då hon såg att det fanns väldigt dansanta norrlänska män i skarorna. Hon ville väl hem och träna på lite foxtrot innan hon vågar sig kvar

Johanna Wenner sa...

Jag skickar henne en brevkurs i foxtrot... Puss