tisdag 8 januari 2008

Halsfluss

Fredrik har legat i soffan och haft ont i halsen hela julhelgen. Strax efter nyår hade det fortfarande inte gett med sig och han gick till doktorn; halsfluss och pencillin. Så när Linus klagade på lite ont i halsen vid frukost imorse så ringde jag direkt till vårdcentralen för halsprov. På Majas avdelning på dagis har de í omgångar haft streptokockerepedemi och fått stänga avdelningen och låtit testa alla barn och deras föräldrar. Maja fick därmed också ta halsprov. Båda barnen var positiva. Då tyckte sköterskan att det fanns en poäng med att jag också tog ett prov. Positivt det med. Så nu ska jag och barnen vara hemma hela veckan och kurera oss från halsfluss trots att vi inte känner oss speciellt sjuka, snarare tvärtom efter julledigheten. Linus är jätteglad över att slippa skolan. Maja verkar inte heller så missnöjd nu när hon sitter och leker i sitt rum. Jag känner redan nu hur jag kryper längs väggarna... :)

Inga kommentarer: