tisdag 29 januari 2008

Disktrasevarning utfärdas

Även idag är jag väldigt trött, känner mig ungefär som en urvriden disktrasa som just använts till att torka upp mjölk med. Inte heller idag lyckades jag få iväg barnen på respektive ställe. Men till skillnad från igår så har jag en plan för dagen. Den enklaste av planer, men som alltid brukar falla i god jord. Jag tar barnen till Ikea, vi äter mat där och sedan går vi och tittar på leksaker på Barnens hus till de ledsnar. De vet att de inte får tjata om leksaker och det brukar faktiskt funka ganska bra. Kanske kanske får de även vara en stund på Småland på Ikea och leka i bollhavet. Och jag strosar runt en sväng inne på Ikea och upptäcker behov jag inte visste att jag hade.

Jag lade just fram min plan för de inblandade barnen och trodde att de skulle störta ut i hallen och kasta på sig kläderna; jo tjena... Vi prenumererar på pedagogiska dataspel och idag kom ett spel i brevlådan som heter "Zoombinis-Mysteriet i grottan". Det är ett spel som ska förbättre barns logiska tänkande och Linus är helt fast. Så nu sitter Linus som fastnitat vid spelet och Maja dansar framför spegeln. Och jag får blogga. Alla är nöjda med sitt, men kanske inte som jag tänkte...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får väl komma hem och skölja upp den här mjuka goa disktrasan så att den blir så där fin och fräsch som jag vet att den egentligen är.

Johanna Wenner sa...

Kom och skölj mig! Puss