måndag 28 januari 2008

Mysigt att blogga

Så fick jag då äntligen ner rumpan på kontorsstolen i datahörnan och fick iväg några inlägg idag. Oj, vad det känns skönt! Innan jag går och lägger mig för kvällen vill jag dela med mig av två länkar som redovisning av lördagens aktiviteter.


Först hade vi Linus Discokalas i Vikingasalen för att fira hans 7-årsdag. Det blev riktigt bra. Jag fixade dukandet och det ätbara och Fredrik fixade discot och lekarna. Eller om jag ska vara helt ärlig så fixade min mamma allt det ätbara och jag for mest runt som en yr höna med tryck över bröstet. Efter att vi röjt ur Vikingasalen så gick vi hem och laddade om. Ann-Sofie, en av mammorna jag umgås med, har fyllt 40 och skulle ha fest. Innan den festen började så skulle alla grann-kompisar komma hit för en lite fördrink. Det gjorde ju inte mig dirket lugnare. Jag älskar när det kommer folk hem till mig, men tror alltid att de ska döma mitt röriga hem hårdare än jag förtjänar. Så när det ringde på dörren låg jag på min säng och grät en skvätt. Fredrik skötte sin värdroll med bravur och bjöd på drinkar. Jag kunde spackla till ett piggt och glatt ansikte och sedan slappna av med en Absolut Pear-drink innan vi gick ner på festen. Och visst, det ska alltid tjafsas lite när folk får en gnutta alkohol innanför västen, men jag hade i alla fall en superrolig kväll!


Inga kommentarer: