tisdag 12 juni 2007

Vilket strul! Men kul!

Idag skulle jag arbetsträna på dagkollo, för föräldrar och barn, som Granloholms kyrka och öppna förskolan ordnar. Då dagis hade planeringsdag så skulle barnen få följa med mig. Fredrik skulle på anställningsintervju i Stockholm och jag och barnen skulle köra honom till tåget, sen skulle vi hem och äta frukost och sedan ta den chartrade bussen ut till Bänkåsviken.

Ja, just det...
Fredrik kom på tåget och vi fick frukost. Vi var ute i mycket god tid och blev mycket förvånade när bussen åkte genom rondellen 200 meter bort från den busshållplats vi stod på. Vi hade alltså ställt oss på fel ställe. Ett missförstånd; brist i kommunikation där alla inblandade tror att alla har förstått samma sak. Summan av kardemumman blev att vi jagade bussen till Granloholm ifrån Granlo, missade den där också, bestämde oss för att åka bil hela vägen ut, misslyckades med att tanka (fick inte in röret i hålet på rätt sätt...), trots lite soppa i tanken så påbörjade vi färden, bilen börjar låta verkligen konstigt på Timmervägen, jag bestämmer att inte åka ända ut till Bänkåsviken med trasig bil och slutligen tar jag och barnen ett gemensamt beslut att titta på leksaker på Barnens hus. Så istället för en dag vid havet med sol och bad så fick vi en dag i Birsta med all tid i världen att titta på leksaker, äta lunch och slutligen leka "mamma, pappa, barn" i de olika miljöerna på IKEA. Det blev inte så som det var tänkt, men det blev en toppendag ändå!

Pussar och kramar till Linus och Maja! Mamma älskar er!

Inga kommentarer: