onsdag 6 juni 2007

Var ska man börja?

Varför har jag så svårt att bestämma mig?
I juni 2005 bestämde jag mig för att börja blogga. Jag hade skrivit en lista över ämnen som jag ville skriva om. Jag hade bestämt mig för vilken ton jag ville använda och hur personlig jag skulle vara. Problemet kom när jag skulle skriva det första inlägget. Var det verkligen den bästa dagen/ämnet/känsloläget för att börja skrivandet? Kanske hände det något annat, mer intressant, imorgon att ta avstamp i...

När jag nu ser tillbaka på de två gågna åren så önskar jag att jag börjat redan då, i juni 2005. Jag tror att den resa jag varit med om hade gjort sig bra i blogg-form. Men det är ju ingen idé att gräma sig över mjölk jag aldrig spillde eller att jag varken hade fåglar i handen eller i skogen under lång tid. Jag försöker nu göra avstampet; lite senare än jag tänkte.

Jag har nu valt vilken mall jag ska använda, jag har valt typsnitt och teckenfärg, jag har valt vilken adress och introtext som ska vara det första intrycket, vilken blogg-mall jag vill ha och dessutom har jag presterat två och ett halvt stycke text. Det har tagit över en timme och jag är helt slut! Val och beslut är verkligen inte min starka sida. När jag har postat det här inlägget så kan jag ju egentligen fylla det här utrymmet med vad som helst. Det enda som begränsar mig är min egen prestationsångest och rädsla för att inte vara så bra som jag själv och andra förväntar sig. Jag vet att det är dags att försöka sluta bry mig om vad andra tycker och istället fundera över vad jag vill. Jösses, vad svårt! Men egentligen inte omöjligt; eller hur??!

Nu postar jag!

Inga kommentarer: