tisdag 26 juni 2007

... och vi firade midsommar!

En sån där superduperultrajättemysigt fantastisk midsommar!

Vi var i stugan; Fredriks morfar Gösta och hans "flickvän" Lisbeth, Fredriks mamma Kerstin och hans lillebror Johan och storebror Christian med dotter Zandra och kompis Reyanna och så vi fyra förstås. Vi kom upp i bra tid allesammans på midsommarafton och kunde åka iväg till det allmänna firandet vid Munkbysjöns Camping, efter att jag gjort kransar till mig, Maja och Linus. Det var så himla bra ordnat på campingen! Femkamp, tipsslinga för både barn och vuxna, dans kring stången, fiskdamm till barnen, fika, priser till alla barn och fina priser till de vuxna. Vår familj tog nog full pott; Fredrik vann första pris i femkampen och barnen fick priser för både tipsslingan och femkampen. Sen åt vi sill och "pärer", spelade kubb, pratade, sköt med farbror Johans luftgevär och hade det trevligt. Jag blev visserligen stående i köket i två timmar inför middagens grillning, men det var det värt när alla berömde mina goda anrättningar :). Sen gick jag och barnen till badstranden där "the locals" festade hårt och svårt. Kvällen slutade med att jag, barnen, Zandra och Reyanna grillade maschmallows med några riktigt trevliga fyllskallar i övre tonåren. Jag och barnen gick och lade oss i hyfsad tid medan Bröderna Strese satt och pratade hela natten.

Sedan flöt helgen på i samma mysiga tempo och stämning. Inget bråk eller tjafs. Jag påtade lite i rabatterna och vattnade lite och småpysslade. Försökte vila så mycket jag kunde och kände att jag gärna stannat kvar när det var dags att åka hem på söndagen. Troligen åker vi upp till helgen igen.

Inga kommentarer: