torsdag 14 juni 2007

Ett hem tar långsamt form

Vårt hem är ostädat, mycket ostädat. Ostädat är väl egentligen en underdrift. Ostädat är ju nästan lite för bra för att beskriva det tillstånd vi lever i när vi kliver innanför vår dörr. Jag vill inte ha det så här, men besitter inte förmågan att vända skutan på rätt köl igen. Ibland röjer vi lite, men utan att ta något helhetsgrepp. Ett projekt vi har haft igång sedan februari är att barnen ska få varsitt rum. De har slutat tjata för de märker att det inte är någon idé. Vi flyttade in för två år sedan, men har fortfarande kartonger som står ouppackade. Okej, nu är jag nog lite väl pessimistisk... Det händer ju ända lite saker då och då. Vi började ju att renovera delar av lägenheten när vi flyttade in. De senaste månaderna har vi dessutom gjort klar hallen, som blev helt fantastisk. Just nu väldigt stökig, men fantastisk. Och idag fick vi dessutom upp Linus nya loftsäng i det rum som snart blir hans. Det är det att vi samlar på saker som inte har någon egen plats, vilket gör att de läggs där det finns ett fritt utrymme, vilket i sin tur leder till att det ligger saker överallt. Inte roligt.

Idag fotograferade jag röran i mitt hem! För att sedan, förhoppningsvis med tillfredsställelse, kunna jämföra "före" med "efter". Min plan är nämligen att återerövra mitt hem. Mitt mål, gällande städandet, är att innan jul ha EN dag när mitt hem ser ut som om det ska fotograferas inför försäljning; alltså: allt ska vara i tiptop-skick under några timmar. Jag undrar om det är möjligt...?

Inga kommentarer: