onsdag 11 juli 2007

När jag var ung...

Häromdagen när vi satt och åt frukost sa Maja:
"När jag var ung, fyra år, så tyckte jag om kaviar och ägg."

Maja fyllde fem år i maj och har lite annat perspektiv på det där med ungdom än vad en medelålders dam som jag har. För mig känns det lite festligt absurt när min gamla kompis Arne dyker upp och kommenterar i min blogg och undrar om jag kommer ihåg honom. Jag säger bara:
"När jag var ung, 23 år, så tyckte jag om att festa och gnida mig mot kändisar tillsammans med Arne!" :D

Jag och Arne umgicks intensivt under en period där festandet stod i centrum. Vi gick på de coola ställena på Stureplan; Gildas och Sturecompaniet var väl bäst, har jag för mig. Vi åkte Arnes båt ut till Värmdö Golf (bästa gnidet: Marcus Schenkenberg...) och resturangen ute i Saltsjöbaden, så som de andra glassiga människorna. Vi kollade Vattenfestivalfyrverkerierna från första parkett ute på fjärden. (Efter det rasade jag från kajen och höll på att drunkna i min stickade kofta och gympadojor med extratjock sula...) Vi satt på Tvillingarnas vid Djurgårdsbron och drack öl. Jag tror att det var mina flärdfullaste år...

Klart jag kommer ihåg dig, Arne! Men jag kan inte förlika mig med att det var typ 14 år sedan jag upplevde lite flärd. När jag var ung!

2 kommentarer:

arnebergstrom sa...

Tänk att jag har en bild på dig, blöt som en dränkt katt med min gröna jacka står du på kajkanten och blir tröstad av en snygg blondin, vem var det? Kom du ihåg att din mamma eller pappa kom in till stan med kläder så vi kunde fortsätta festa!!! Det var tider det....
Jag skall scanna bilderna till dig../Kramis Arne, nyss hemkommen från ett par dagar i skärgården.

Johanna Wenner sa...

Ha ha!
Blondinen är min kusin Mette (fortfarande drop-dead snygg!). Min mamma körde hem mig så jag kunde duscha och byta kläder. Sen körde hon in mig till Gildas igen. Jösses, vilket sjukt liv! :) Fatta att jag kunde ha dött! Hade det kommit en våg när jag låg mellan kajen och pråmen så hade jag nog krossats, men det var inte det som fanns överst på agendan just då...

Jag vill gärna ha bilden!
Kram
Johanna