söndag 1 juli 2007

Borta bra...

"Borta bra, men hemma bäst" brukar det ju heta... Jag tvivlar!

Kom just innanför dörren här hemma efter en helg i stugan. Spontan reaktion; "FY F-N vad det stinker! Och det går nästan inte att sätta ner packningen på golvet i hallen!". Nu är det bara att göra en snabb prioritering; skriva ett litet gnäll, lokalisera stanken, sanera. Sedan packa upp och trolla fram middag.

Helgen har för övrigt varit bra. Jag hade en stund av fullkomlig frid igår. Jag låg i hängmattan och tittade på fågelföräldrarna som matade sina ungar i fågelholken ovanför mitt huvud. Maja kom med en kudde och sin älsklingshund "Voffis" till mig. Efter en liten stund kommer båda barnen med varsin stol och sätter sig vid min huvudända och småpratar samtidigt som de sakta gungar mig i hängmattan. Frid! Jag har faktiskt inte haft många nej den här helgen till barnen; vi har spelat spel och läst läääänge i boken innan vi somnat, vi har varit vid badet till DE ledsnat och de har fått gunga och gunga och gunga. Jag tror att vi är mycket nöjda alla tre med den här helgen.

Nu kommer saneringskraften över mig så det är bäst att rida på den vågen...

Inga kommentarer: