torsdag 5 juli 2007

Gatupest...










Igår åkte hela familjen in på Sundsvalls Gatufest.
Barnen skulle åka karuseller, äta sockervadd, äta på MacDonalds och se på Nannes uppträdande på Stora Scenen. Jag och Fredrik hade tagit på oss vårt största tålamod och djupandats hela eftermiddagen som förberedande åtgärd till detta spektakel.
Om jag får välja så kommer jag aldirg mer åka in på Gatufesten! Om barnen får välja så gör de gärna om gårdagens resa åtta dagar i veckan... Fredrik lättade på plånboken, som var fylld av hans ihopdömda pengar, och barnen fick åka, äta och titta. Varje gång jag kände hysterin och ångesten komma satte jag mig ner på huk NÄRA mina barn och frågade om de hade det roligt och vad de ville göra härnäst, jag fick då möjligheten att övertyga mig själv om att det var ett bra val att åka in till detta vansinne, plus att det är de som ger mig styrka och lugn när marken gungar för mig.
Min största behållning av kvällen var att, med Linus sittande på mina axlar, skymta Nanne på stora scenen. Jag gillar henne skarpt! (Jag far till Stockholm i slutet på september för att se hennes show på Hamburger Börs!) Fredrik hade Maja på axlarna och vi orkade stanna där ungefär fem låtar, sen gick vi på MacD, så som 500 av Sundsvalls fulla 16-åringar... Och sen for vi hem.
När vi kom hem hällde vi upp chips och dricka och satt och myste på balkongen med myggljusen tända. En glad familj som sitter och pratar om det de upplevt. Kvällen kändes helt plötsligt mycket lyckad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johanna
Mamma och jag har läst din blogg. Bra att du skriver av dej.
Det finns så mycket att vara glad över fast det är motigt ibland.
Pappa

Johanna Wenner sa...

Sant sant!
Hoppas ni får det fint när ni är ute med båten!
Kram
Johanna