lördag 20 december 2008

Flödet

Jag fattar inte att jag inte går och lägger mig. Jag kom hem från jobbet strax efter nio ikväll och hade väl egentligen tänkt att bara ta en macka och gå till sängs, men icke... Här sitter jag nu; inte i sängen. Jag känner mig lite upprymd. Jag har haft flera veckor med stora bekymmer med att prestera text på jobbet. Mycket problematiskt då mitt arbete till stora delar handlar om att producera texter i olika former. Jag har försökt att stävja bristen på kreativitet med disciplin, men det har gått sådär. Idag på eftermiddagen kom dock flödet tillbaka. Det är nog inte det bästa alster jag klämt ur mig, men det är ett underlag i alla fall. Och jag hoppas att jag kan behålla den här positiva känslan tills jag kommer till jobbet igen imorgon bitti.

NU går jag och lägger mig. NU!

Inga kommentarer: